×

Switch Account

Bad routing in Verizon network?

Reply
Highlighted
Contributor
Contributor
Posts: 2
Registered: ‎09-12-2013

Bad routing in Verizon network?

Message 1 of 4
(692 Views)

Hi Verizon(?),

 

I work in an organization in NYC  and we use a service High Speed Internet with one static IP adress from Verizon. We own IP address in subnet class C/{edited for privacy}. And our employees need to go on the website www.army.cz, but this site doesn´t not answer, doesn´t working it from our WAN IP.

 

I tried that website from internet service different provider and there is no problem with that website.

 

Could you please advice me what can I do with this issue or who should I contact for this issue?

 

 

I´ve prepared trace-route to www.army.cz from both services above and I attache a result here:

 

The first one is trace-route from Verizon HSI service(I apologize for foreign language on a check computer):

 

C:\>tracert www.army.cz

Výpis trasy k www.army.cz [194.50.64.66]
s nejvýše 30 směrováními:

1 13 ms 5 ms 1 ms 192.168.1.1
2 30 ms 30 ms 30 ms l223.ny325-dsl-rtr22.verizon-gni.net [71.249.254.1]
3 * * * Vypršel časový limit žádosti.
4 * * * Vypršel časový limit žádosti.
5 * * * Vypršel časový limit žádosti.
6 * * * Vypršel časový limit žádosti.
7 * * * Vypršel časový limit žádosti.
8 * * * Vypršel časový limit žádosti.
9 * * * Vypršel časový limit žádosti.
10 * * * Vypršel časový limit žádosti.
11 * * * Vypršel časový limit žádosti.
12 * * * Vypršel časový limit žádosti.
13 * * * Vypršel časový limit žádosti.
14 * * * Vypršel časový limit žádosti.
15 * * * Vypršel časový limit žádosti.
16 * * * Vypršel časový limit žádosti.
17 * * * Vypršel časový limit žádosti.
18 * * * Vypršel časový limit žádosti.
19 * * * Vypršel časový limit žádosti.
20 * * * Vypršel časový limit žádosti.
21 * * * Vypršel časový limit žádosti.
22 * * * Vypršel časový limit žádosti.
23 * * * Vypršel časový limit žádosti.
24 * * * Vypršel časový limit žádosti.
25 * * * Vypršel časový limit žádosti.
26 * * * Vypršel časový limit žádosti.
27 * * * Vypršel časový limit žádosti.
28 * * * Vypršel časový limit žádosti.
29 * * * Vypršel časový limit žádosti.
30 * * * Vypršel časový limit žádosti.

Trasování bylo dokončeno.

 

And the second one from Covad services from the same building:

 

C:\>tracert www.army.cz

Výpis trasy k www.army.cz [194.50.64.66]
s nejvýše 30 směrováními:

1 1 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.1
2 7 ms 5 ms 4 ms h-68-167-16-25.nycm.ny.megapath.net [68.167.16.2
5]
3 68 ms 26 ms 12 ms 172.17.0.1
4 8 ms 10 ms 8 ms 192.168.13.197
5 27 ms 13 ms 19 ms 216.55.3.217
6 18 ms 22 ms 27 ms vb1010.rar3.nyc-ny.us.xo.net [216.156.0.17]
7 14 ms 14 ms 14 ms 207.88.14.169.ptr.us.xo.net [207.88.14.169]
8 15 ms 14 ms 44 ms 213.140.55.29
9 16 ms 18 ms 23 ms 5.53.5.210
10 * 129 ms * Xe4-1-0-0-grtpareq1.red.telefonica-wholesale.net
[94.142.116.210]
11 162 ms 115 ms 122 ms Xe5-0-0-0-grtprach1.red.telefonica-wholesale.net
[94.142.120.77]
12 128 ms 130 ms 147 ms Xe2-0-1-0-grtprach1.red.telefonica-wholesale.net
[94.142.121.29]
13 125 ms 148 ms 124 ms 194.228.190.194
14 * 121 ms 123 ms 5.53.0.26
15 * * * Vypršel časový limit žádosti.
16 * * * Vypršel časový limit žádosti.
17 * * * Vypršel časový limit žádosti.
18 * * * Vypršel časový limit žádosti.
19 * * * Vypršel časový limit žádosti.
20 * * * Vypršel časový limit žádosti.
21 * * * Vypršel časový limit žádosti.
22 * * * Vypršel časový limit žádosti.
23 * * * Vypršel časový limit žádosti.
24 * * * Vypršel časový limit žádosti.
25 * * * Vypršel časový limit žádosti.
26 * * * Vypršel časový limit žádosti.
27 * * * Vypršel časový limit žádosti.
28 * * * Vypršel časový limit žádosti.
29 * * * Vypršel časový limit žádosti.
30 * * * Vypršel časový limit žádosti.

Trasování bylo dokončeno.

 

Thank you a lot,

 

Mirosz

3 REPLIES 3
Highlighted
Platinum Contributor III Platinum Contributor III
Platinum Contributor III
Posts: 6,006
Registered: ‎09-24-2008

Re: Bad routing in Verizon network?

Message 2 of 4
(615 Views)

The issue is not with the IP addresses that Verizon assigned to you, but with the blacklists not updating the IP addresses when they are changed. Verizon can't change third party sites' lists; it is up to the listing site to keep their filters updated.

If you are the original poster (OP) and your issue is solved, please remember to click the "Solution?" button so that others can more easily find it. If anyone has been helpful to you, please show your appreciation by clicking the "Kudos" button.


 

Highlighted
Contributor
Contributor
Posts: 2
Registered: ‎09-12-2013

Re: Bad routing in Verizon network?

Message 3 of 4
(582 Views)

Thank you for your reply. But could you please tell me more what can I do with this?

This website (www.army.cz) is working from anywhere, except our Verizon service. On which blacklist it can be? Not in any Verizon node?

Thank you. M.

Highlighted
Platinum Contributor III Platinum Contributor III
Platinum Contributor III
Posts: 7,521
Registered: ‎12-15-2010

Re: Bad routing in Verizon network?

Message 4 of 4
(525 Views)

@mirosz wrote:

Thank you for your reply. But could you please tell me more what can I do with this?

This website (www.army.cz) is working from anywhere, except our Verizon service. On which blacklist it can be? Not in any Verizon node?

Thank you. M.


The blacklist could likely be on the hosting provider's end. If the IP address for the connection you're using has been sitting dormant for some time, and was just recently put to use (dormant as in, registration records for the IP address stated it was not allocated to a provider), the hosting provider could need to update their filters. This is called BOGAN filtering.

 

Additionally, problems like these could be due to a bad routing table, or problems with either the send or receive path to the server.

 

Start off by troubleshooting this problem with the webhost responsible for hosting the site you're trying to reach. They should be able to help give some better insight from their end, as to what the problem could be. As a note, the website is not reachable on my end either from Verizon, and it stalls at the second hop for me. The last time I've seen something like this happen, it was due to a return provider not quite behaving right. Once, I also came across an issue where an IP address was blacholed due to a machine running a C&C network for some pretty nasty malware (this is a GOOD thing, but is a pain to get removed when the offending host is dead).

How-To Videos
 
The following videos were produced by users like you!
   
Videos are subject to the Verizon Fios Community Terms of Service and User Guidelines and contains content that is not created by Verizon.
Covid19


Browse Categories
Categories:
Posts

Verizon Troubleshooters
Unable to find your answer here? Try searching Verizon Troubleshooters for more options.